Βήμα 1

Περιγραφή του αντικειμένου της εταιρείας σας

Βήμα 2

Σας στέλνουμε τα πρώτα προσχέδια

Βήμα 3

Κάνουμε διορθώσεις

Βήμα 4

Η τελική μακέτα είναι έτοιμη!

Μυστικά για την σχεδίαση ενός καλού Internet Banner

Ο όμορφος και λειτουργικός σχεδιασμός του δικτυακού σας τόπου αποτελεί το πρώτο βήμα για την παρουσία της εταιρείας ή του οργανισμού σας στο διαδίκτυο. Το επόμενο, εξίσου απαραίτητο βήμα, είναι η επικοινωνία του στο κοινό στόχο σας, η διαφήμιση του δηλαδή στους χρήστες του διαδικτύου προκειμένου να προσελκύσετε επισκέπτες. Ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα διαφήμισης στο διαδίκτυο είναι τα “banners”. Στη συνέχεια αυτής της σελίδας θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το σωστό σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα ενός internet banner.

Μέγεθος Αρχείου

Μπορεί να έχετε σχεδιάσει το πιο εντυπωσιακό banner στον κόσμο, αν είναι πολύ «βαρύ» (δηλαδή πολύ μεγάλο σαν αρχείο) κανένας δεν θα το περιμένει να φορτώσει ακόμη και αν η ιστοσελίδα που θα το φιλοξενήσει δεχθεί να ανεβάσει ένα μεγάλο αρχείο. Σε γενικές γραμμές προσπαθήστε να κρατήσετε το μέγεθος κοντά στα 25kb. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που οι διαστάσεις είναι μεγάλες και το δημιουργικό περιέχει video μπορεί να είναι αποδεχτό μέχρι και 100kb. Γενικά όσο οι ταχύτητες πρόσβασης των χρηστών βελτιώνονται και τα banners αρχίζουν να μοιάζουν με τηλεοπτικά spots γίνονται δεκτά και μεγαλύτερα banners. Καλό είναι πάντως να έχετε από την αρχή σαν στόχο μικρά αρχεία.

Flash banners

Η πλειοψηφία των banners που σχεδιάζονται σήμερα είναι με τεχνολογία flash. Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει να συνδυάσετε πλούσια γραφικά, φωτογραφίες, ήχο, animation ή και video. Η διαδραστικότητα που προσφέρουν τα flash banners δίνουν τη δυνατότητα να εμπλέξετε τον χρήστη/επισκέπτη ζητώντας του να κάνει διάφορες ενέργειες, από το απλό πάτημα ενός κουμπιού μέχρι ένα παίξει ένα παιχνίδι. Οι τεράστιες δυνατότητες που δίνει αυτή η τεχνολογία στον διαφημιστή μπορεί να τον παρασύρουν σε διάφορες παγίδες:

  • Μεγάλο μέγεθος αρχείου
  • Έμφαση στα εντυπωσιακά εφέ και όχι στο μήνυμα
  • Μη σωστή λειτουργία σε παλαιότερους browsers

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε στο νου σας ότι οι έμπειροι χρήστες συνήθως δεν συμπαθούν τα flash banners γιατί έχουν μεγάλο μέγεθος και παράλληλα καταναλώνουν μέρος της επεξεργαστικής ισχύς του υπολογιστή. Πολλοί μπορεί να χρησιμοποιούν browsers οι οποίοι αυτομάτως να μην προβάλουν τα flash banners που μπορεί να περιέχει μια σελίδα. Για αυτό τον λόγο είναι πάντα απαραίτητο να έχετε σαν βοηθητική επιλογή ένα απλό jpeg ή gif animated banner ώστε τελικά να δει κάτι ο χρήστης έστω και αν δεν είναι το κανονικό σας banner.

Καλέστε το χρήστη σε δράση (Call to action)

Μην υποτιμάτε την δύναμη που έχει η απλή φράση «Κάνε κλικ τώρα!» ή παρόμοια μηνύματα. Το «Call to action» είναι μια πολύ σημαντική τακτική η οποία πράγματι κάνει περισσότερους χρήστες να κάνουν κλικ στο banner σας. Η προτροπή του χρήστη για κάποια ενέργεια στο τέλος του σεναρίου, ειδικά όταν υπάρχει και κάποιου είδους κουμπί αυξάνει σημαντικά το ποσοστό των χρηστών που τελικά θα κάνουν κλικ στο banner σας.

Καθαρός σχεδιασμός

Έχετε ελάχιστο χρόνο μέχρι να πείσετε το κοινό που θα δει το banner σας να κάνει κλικ. Σχετικές έρευνες έχουν δείξει ότι ο μέσος χρήστης χρειάζεται λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα προκειμένου να αποφασίσει αν θα μείνει σε μια σελίδα, σκεφτείτε πόσο λιγότερο χρειάζεται για να αποφασίσει για το αν θα κάνει κλικ σε ένα banner. Αν το banner σας έχει σενάριο τηλεοπτικής ταινίας (!) υπάρχει περίπτωση να χάσετε πολύ μεγάλο μέρος του κοινού σας πριν αυτό ολοκληρωθεί. Προσπαθήστε να τραβήξετε την προσοχή από την αρχή και να κρατήσετε το σχεδιασμό του banner σας όσο γίνεται πιο καθαρό και απλό. Να θυμάστε ότι σημασία δεν έχει να έχετε το πιο εντυπωσιακό αλλά το πιο αποτελεσματικό banner.

Χρησιμοποιήστε κίνηση

Η κίνηση σε ένα banner θεωρείτε πλέον απαραίτητη. Πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι στη σελίδα που θα «τρέξει» το banner σας θα υπάρχουν πολλά ανταγωνιστικά στοιχεία πχ άλλα banner, το περιεχόμενο της σελίδας κλπ. Αν δεν υπάρχει κίνηση το banner σας κινδυνεύει να περάσει εντελώς απαρατήρητο ή όπως λένε να γίνει μέρος του background. Είναι σημαντικό να υπάρχει κίνηση που θα τραβάει το μάτι των χρηστών και ένα ενδιαφέρον σενάριο ώστε να παρακινήσετε το χρήστη να κάνει κλικ. Θα πρέπει βέβαια να μην το παρακάνετε καθώς οι πολύ έντονες κινήσεις, η εναλλαγή χρωμάτων με μεγάλη αντίθεση κλπ ενοχλούν τους χρήστες οι οποίοι τείνουν να τιμωρούν αυτά τα banners με το να μην κάνουν κλικ. Κρατήστε το μέτρο.

Εφοδιαστείτε με περισσότερα δημιουργικά

Εφόσον ο προϋπολογισμός σας το επιτρέπει και η καμπάνια που θα τρέξετε θα έχει διάρκεια, είναι καλό να έχετε περισσότερα από ένα δημιουργικά. Είναι πολύ δύσκολο από πριν να προβλέψετε την ανταπόκριση που θα έχει το κοινό σε ένα banner. Αν έχετε περισσότερα δημιουργικά, έχετε την πολυτέλεια να τα τρέξετε παράλληλα στην αρχή και στη συνέχεια να κρατήσετε αυτό με το καλύτερο αποτέλεσμα. Ο βασικός δείκτης με τον οποίο μετράμε την αποτελεσματικότητα ενός banner είναι το CTR (click through rate), το ποσοστό επί τοις εκατό των χρηστών που είδαν το banner και έκαναν κλικ. Το CTR, ανάλογα με την σελίδα που τρέχει το banner, την σχετικότητα του banner με το κοινό που επισκέπτεται την συγκεκριμένη σελίδα, το δημιουργικό κλπ μπορεί να κυμαίνεται από 0,5% μέχρι 20% σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

Σχεδιάστε έχοντας στο μυαλό σας το εμπορικό αποτέλεσμα (ROI)

Το αποτέλεσμα - ROI (Return on Investment) είναι το πιο σημαντικό στοιχείο όταν επενδύετε χρήματα σε οτιδήποτε σχετικό με την επικοινωνία. Ένα καλαίσθητο ή εντυπωσιακό banner δεν είναι αρκετό για να εξασφαλίσει πάντα την επίτευξη του σκοπού σας. Για παράδειγμα, ο τρόπος με τον οποίο θα πληρώσετε για την προβολή του banner σας πχ σταθερή θέση, με CPC (Cost Per Click – κόστος ανά κλικ) ή με CPM (Cost Per Milli Impressions – κόστος ανά χίλιες προβολές του banner) ή το είδος του site που θα προβληθεί το banner σας μπορεί να απαιτεί κάθε φορά διαφορετική προσέγγιση. Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ταξιδιωτικό γραφείο από το οποίο πουλάτε μόνο αεροπορικά εισιτήρια και έχετε αποφασίσει να κάνετε μια καμπάνια με internet banners. Αν πληρώνετε με CPM πρέπει να έχετε σαν στόχο το υψηλότερο CTR με ένα γενικό «πιασάρικο μήνυμα» πχ «Εδώ οι φθηνές διακοπές», γιατί σας ενδιαφέρει να κάνουν κλικ στο banner και να δουν το site σας όσο περισσότεροι γίνεται, άσχετα με το αν ενδιαφέρονται για αεροπορικά εισιτήρια. Αν αντίθετα πληρώνετε με το κλικ (CPC), τότε θέλετε να κάνουν κλικ στο site σας μόνο όσοι ψάχνουν για αεροπορικά εισιτήρια γιατί διαφορετικά θα πληρώνετε χρήματα για επισκέπτες οι οποίο μπορεί να ενδιαφέρονται για πακέτα διακοπών οπότε το μήνυμα σας θα είναι «Εδώ τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια». Η ευκολία με την οποία μπορεί να στήσει κάποιος μια καμπάνια στο internet και το μικρό κόστος σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα, παρασύρει πολλούς διαφημιζόμενους στο να κάνουν ενέργειες γρήγορα χωρίς να τις εντάσσουν σε ένα γενικότερο πλάνο και χωρίς να έχουν προσδιορίσει με σαφήνεια τους στόχους τους. Η διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι πολύ αποτελεσματική, στοχευμένη και χαμηλότερη σε κόστος, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η επιτυχία είναι πάντα εξασφαλισμένη αν δεν ακολουθήσετε τα σωστά βήματα.

Μην ξεχνάτε το branding

Όσο και επιτυχημένη να είναι η σχεδίαση και το μήνυμα του banner σας, τελικά θα κάνει κλικ σε αυτό ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτών που θα το δουν. Θα είναι κρίμα να μην εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία ώστε να κερδίσετε κάτι και από αυτούς που απλά θα το δουν. Αν για παράδειγμα με ένα έξυπνο τρόπο δημιουργήσετε την περιέργεια στους χρήστες να κάνουν κλικ σε ένα banner χωρίς να αναφέρετε τίποτα για την εταιρεία ή το προϊόν σας, τότε θα μάθουν για αυτό μόνο όσοι κάνουν κλικ, δηλαδή πολύ πιθανά ακόμη και λιγότερο από 1%. Αν αντίθετα έχετε εμφανές το λογότυπο σας ή και το ίδιο το προϊόν, θα μάθει κάτι για αυτό ένα αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό έστω και αν δεν κάνει κλικ.

Που να προβάλω τα banners μου?

Έχετε σχεδιάσει τα banners σας και είστε πλέον έτοιμοι να προβάλετε το δικτυακό σας τόπο! Οι επιλογές σας είναι πολλές. Μπορείτε να απευθυνθείτε στα εμπορικά τμήματα των ίδιων των δικτυακών τόπων που πιστεύετε ότι έχουν κοινό που ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, να απευθυνθείτε σε μια διαφημιστική εταιρεία ώστε να επιλέξει και να αγοράσει το χώρο για εσάς ή τέλος να χρησιμοποιήσετε ένα από τα διαφημιστικά δίκτυα που υπάρχουν όπως το Google Adwords (υποστηρίζει και banners) ή το Open-X. Οι τιμές μπορεί να ποικίλουν από 3-4 cents το κλικ μέχρι 10-15 ευρώ οι χίλιες εμφανίσεις (CPM) ανάλογα με το site και το δημιουργικό.

Διαστάσεις

Παρότι μπορείτε να δημιουργήσετε ένα banner σε όποιες διαστάσεις επιθυμείτε, πολλά sites μπορούν να προβάλουν μόνο banners συγκεκριμένου μεγέθους. Πριν ξεκινήσετε να σχεδιάζετε ένα banner, είναι καλό να γνωρίζετε τις διαστάσεις και το μέγεθος του αρχείου που δέχονται τα sites με τα οποία θα συνεργαστείτε. Στη συνέχεια θα βρείτε τη λίστα των διαστάσεων σύμφωνα με τα πρότυπα του διεθνούς οργανισμού διαδραστικής επικοινωνίας (ΙΑΒ).

300 x 250 Medium Rectangle
250 x 250 Square Pop-Up
240 x 400 Vertical Rectangle
336 x 280 Large Rectangle
180 x 150 Rectangle

Standard banner and button sizes

468 x 60 Full Banner
234 x 60 Half Banner
88 x 31 Micro Bar
120 x 90 Button 1
120 x 60 Button 2
120 x 240 Vertical Banner
125 x 125 Square Button
728 x 90 Leader board

Standard skyscraper sizes

160 x 600 Wide Skyscraper
120 x 600 Skyscraper
300 x 600 Half Page Ad
Τ
Πελάτες »